Uppdatering

Är så lycklig, som ni vet jobbar jag på Nike nu. Trivs riktigt bra men det är verkligen en utmaning och sjukt svårt ibland eftersom jag måste kunna allt på engelska och de är en hel del komplicerade grejer som att jag tex måste veta allt om skorna/materialet mm, men jag gillar det. Kan berätta lite om hur jag fick jobbet. Jag och Ingrid åkte in till Stan för att köpa nya träningskläder, vi gick in på Nike och så kom det fram en kille till mig(chefen över Nike i Sydney). Han sa typ, jag känner igen dig. Heter du Madeleine....blablabla. Och sen sa han att han har mitt Cv för jag hade vart där veckan innan och sökt jobb. Sen hade han en liten intervju med mig medan jag provade skor och sen sa han tillslut, du får dessa skorna för 110 dollar istället för 170 dollar om du kommer och provjobbar på fredag. Så det var så jag fick jobbet. Igår efter jobbet så hade vi ett litet staffmeeting, åt pizza och pratade om hur dom nya Nike free skorna "fungerar", sjukt bra sko så KOLLA IN DEN ;). Sen när jag gick hem vid 8 så hade jag 2 missade samtal på mobilen, de var från billabong och Glue(typ som carlings) som ville att jag skulle komma på intervju. De var dom affärerna jag allra helst ville jobba i när jag sökte jobb. En helt sjukt rolig grej till är att i helgen ska jag vara med och öppna NIKE i Sydney city. Så jkla coolt!! Har fått möjligheten att jobba med Visual mercendisers som jobbar för Nike, hjälpt dem klä skyltdockor mm. Så jag kan knappt vänta tills helgen, ska bli så spännande och fräckt att jag ska vara med och öppna den!! Har det helt otroligt bra här i Sydney. Vill aldrig åka hem även fast jag saknar min familj och vänner så otroligt mycket. Nu ringde Billabong igen, ska dit på trial nästa vecka.....vill ju jobba där också!! Annars då...har varit på IKEA idag, köpt en plastjulgran och kalles kaviar GJÄDJE!!! Imorgon blir det jobb sen ska vi till frisören på THE IVY, fick typ en "biljett" att komma dit och fixa håret för typ halvapriset.


Nästa gång tänkte jag skriva lite mer och kanske lite om vad mina vänner gör här nere.
OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0